Informatii utile - termeni si conditii - Paravion

Termeni si Conditii

Contract intre Utilizator si Paravion Tour

Contract intre utilizator (Utilizator, dvs.) si Paravion Tour (Paravion Tour, noi). Va rugam cititi cu atentie acesti termeni si conditii contractuale (Termeni & Conditii) inainte de a utiliza pagina de internet Paravion Tour (Site).

Site

Site-ul va este oferit de Paravion Tour, cu sediul in Bucuresti, Sector 2, Str. Nicolae Filipescu, nr. 39-41, etaj 4, Tronsonul 1, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J40/2714/ 15.03.2010, C.I.F. ( Vat Number)  RO26651851, detinatoarea licentei de turism nr. 5710 din 13.05.2010. Va rugam sa notati ca toata corespondenta privind Serviciul de Relatii cu Clientii va trebui trimisa la aceasta adresa.

Acceptarea Termenilor & Conditiilor

Utilizand acest Site sunteti de acord in totalitate cu acesti Termeni & Conditii, fara nici o alta restrictie. Daca nu sunteti de acord cu unul din punctele descrise, nu puteti utiliza acest Site in niciun fel.

Serviciile Paravion Tour

Paravion Tour va pune la dispozitie un sistem automat care va ofera posibilitatea de a cauta si verifica disponibilitati pentru diferite servicii turistice si va permite sa efectuati rezervarea dorita.

Puteti alege dintr-o multitudine de servicii din Site avand posibilitatea de a efectua rezervari de bilete de avion, masini sau hoteluri direct de pe Site, cat si plata acestor servicii prin intermediul sistemului de plati on-line ePayment.

Paravion Tour actioneaza ca si Agent

Paravion Tour actioneaza ca si agent pentru terti furnizori cum sunt: liniile aeriene, hoteluri, companii de inchiriat masini, altii (Furnizori de Servicii Turistice).
Paravion Tour nu-si asuma nici o responsabilitate pentru produsele si serviciile turistice oferite de Furnizorii de Servicii Turistice si nu garanteaza in nici un fel (fie explicit sau implicit) acuratetea sau calitatea produselor si a serviciilor reflectate pe acest Site.

Informatiile publicate pe Site

Paravion Tour ofera prin intermediul Site-ului informatii cu titlu general, cu scop consultativ. Va rugam notati ca informatiile publicate pe Site pot fi modificate oricand. Este necesar sa verificati cu Furnizorul de Servicii Turistice, ambasada sau biroul de turism de la destinatie, ca informatiile aparute pe Site sunt de actualitate.
Paravion Tour nu asigura nici o garantie cu privire la aranjamentele documentelor de calatorie (pasapoarte, vize, vaccinuri necesare), ca informatia de pe Site este actualizata. Drept urmare, este responsabilitatea Utilizatorului de a se asigura ca va calatori in conformitate cu masurile aplicabile acestor documente de calatorie.

Paravion Tour nu garanteaza ca informatia de pe Site (incluzand, dar fara limitare, tarifele, descrierile sau datele) nu poate avea erori sau lipsuri, dar vom depune tot efortul sa corectam erorile (corectabile) de indata ce ne sunt aduse la cunostinta.

Conditiile Furnizorilor de Servicii Turistice

Orice rezervare efectuata pe Site va fi considerata drept intentia dvs. de a achizitiona un anumit produs sau serviciu turistic de la Furnizorul de Servicii Turistice. Daca cererea dvs. va fi acceptata, veti primi un e-mail de confirmare de la Paravion Tour si va intra in vigoare acest contract. Toate serviciile turistice publicate pe Site sunt in functie de disponibilitatea Furnizorilor de Servicii Turistice. Termenii si conditiile Furnizorului de Servicii Turistice (incluzand regulile de transport al pasagerilor si al bagajelor impus de liniile aeriene) se vor aplica aditional Termenilor si Conditiilor acestui Site.

Corectitudinea informatiilor privind numele si detaliile pasagerilor precum si a zborurilor selectate in timpul procesului de rezervare pe site este in responsabilitatea dvs., acest proces fiind unul automat fara interventia manuala a agentilor Paravion, decat daca acest lucru este solicitat de catre pasageri. Orice modificare solicitata ulterior rezervarii poate implica plata unor taxe suplimetare sau a diferentelor de tarife. Taxele de modificare incasate de companiile aeriene se aplica per pasager avand in vedere ca biletul de avion este un contract individual intre linia aeriana si pasager.

Termenii Furnizorilor de Servicii Turistice pot include prevederi referitoare la diferite proceduri de plata, obligatii, anulari, modificari ale rezervarilor si restituiri de bani (daca este cazul) ori restrictii de alta natura. Unele companii aeriene pot impune taxe suplimentare cum este taxa Transit-without-visa. Paravion Tour nu este responsabila pentru costurile care pot sa apara in momentul transferurilor de la un aeroport / terminal la altul. De asemenea unele hoteluri pot colecta diferite taxe locale.
Daca utilizati optiunea "Cereri speciale / Special Requests", Paravion Tour nu garanteaza confirmarea acestor cereri, dar le va trimite catre Furnizorul de Servicii Turistice. Este responsabilitatea dvs. de a reconfirma direct cu Furnizorul de Servicii Turistice daca aceste servicii speciale pot fi indeplinite.

La momentul navigarii dvs. in Site, veti putea observa referiri catre diferite conditii aplicabile ofertelor speciale. Va rugam sa cititi cu atentie acesti termeni dar, va rugam luati legatura cu Paravion Tour pentru detalii complete.
La momentul rezervarii unui zbor, aveti posibilitatea de a introduce detaliile cartii de fidelitate in cazul in care sunteti inscris deja intr-un astfel de program al unei companii aeriene. Va rugam sa notati ca aceste programe de fidelitate se supun termenilor si conditiilor impuse de catre compania la care sunteti inscris. Conform acestor reguli, premiile obtinute de pe urma acestor programe nu se aplica tuturor tarifelor sau clasei de servicii in care veti calatori. Pentru mai multe detalii va rugam contactati compania la care sunteti inscris.

Sunteti direct responsabil pentru respectarea conditiilor impuse de Furnizorul Serviciilor Turistice privind timpii de imbarcare, reconfirmarea zborurilor sau a oricaror alte reguli publicate de acestea. Va rugam sa notati ca timpul minim de imbarcare (inaintea plecarii) recomandat de companiile aeriene, este de 120 min. pentru zborurile internationale, respective 90 min. pentru zborurile interne. Biletul de avion trebuie utilizat in ordine secventiala, neutilizarea unuia dintre zboruri duce la anularea urmatoarelor. Neprezentarea la zbor sau sosirea cu intarziere la check-in/imbarcare va duce la refuzul la imbarcare din partea companiei aeriene si la imposibilitatea de a utiliza biletul de avion. Biletul de avion reprezinta un contract direct intre compania aeriana si pasager si orice probleme care intervin in operarea zborurilor vor fi solutionate de catre operatorul zborului afectat.

De asemenea, biletul de avion reprezinta un contract unic intre pasager si compania aeriana si se refera strict la zborurile care apar pe acest bilet. In cazul in care calatoria dvs. implica utilizarea mai multor bilete (emise pe companii aeriene diferite sau pentru aceeasi companie) fiecare contract va fi tratat separat de catre compania aeriena. Astfel: daca zborul aferent unui bilet este afectat, acest lucru nu implica obligativitatea companiei aeriene sau a agentiei de turism de a modifica celelalte bilete fara penalizare specificate in regulile tarifului.

Anulari/Modificari

In cazul in care doriti anularea sau modificarea serviciului rezervat sau achizitionat (si Furnizorul de Servicii Turistice permite acest lucru), este responsabilitatea dvs. de a informa in scris sau telefonic Paravion Tour despre intentiile dvs. Anularea/modificarea se va face in conformitate cu termenii si conditiile impuse de furnizorul serviciilor. In anumite cazuri anularea / modificarea anumitor servicii turistice nu este posibila sau trebuie respectate anumite cerinte pentru aceste actiuni. ATENTIE! Solicitarile de anulare a zborurilor trebuie comunicate catre Paravion cu minim 24 de ore inainte de plecarea primului zbor. In cazul in care solicitarea de anulare se face cu mai putin de 24 de ore inaintea plecarii pot exista situatii in care operatorul de zbor nu poate fi informat in timp pentru a evita cazurile de No-show si restrictionarea rambursarii biletelor. Este responsabilitatea pasagerului sa transmita in timp util catre Paravion cererea de anulare.
Paravion Tour sau Furnizorul de Servicii Turistice nu pot anula / modifica serviciul turistic inainte de a primi cererea dvs. ferma. Puteti anula/modifica rezervarea dvs. prin intermediul agentilor Paravion in concordanta cu termenii si conditiile Furnizorului de Servicii Turistice.
In eventualitatea modificarii unei rezervari (incluzand, dar fara a se limita, anulari, restituiri de sume, schimbari de nume atunci cand acestea sunt permise de compania aeriana), Paravion Tour isi rezerva dreptul de a aplica anumite taxe pentru a acoperi costurile administrative care pot rezulta din aceasta actiune. Aceste taxe difera fata de taxele impuse direct de catre Furnizorul de Servicii Turistice. Anumite taxe: cum sunt taxa de combustibil, taxele de bagaj sau alte taxe aplicate de companiile aeriene sunt nerambursabile si nu vor fi restituite catre pasageri.

Transferul sumelor de rambusat catre clienti se face in termen de 3 pana la maxim 10 zile lucratoare.


Plata

Nu se accepta alte modalitati de plata in afara celor prezentate pe Site la sectiunea Modalitati de Plata  si in conditiile mentionate.

In functie de termenii si conditiile impuse de hoteluri, la momentul rezervarii vi se poate cere plata integrala sau partiala a serviciului rezervat, iar plata va fi efectuata in contul Paravion Tour, hotelului sau a reprezentantului acestuia.

In anumite cazuri, detaliile cartii dvs. de credit pot fi transferate catre Furnizorul de Servicii Turistice. Furnizorul in cauza va prelua platile pentru rezervarile dvs.

Platile pentru hoteluri sunt efectuate in concordanta cu paragraful de mai sus.

Paravion Tour sau Furnizorul de Servicii Turistice nu-si asuma nici o obligatie de a emite biletele, voucher-ul sau alte documente de calatorie in cazul neplatii integrale a serviciilor comandate. In orice situatie, sunteti responsabil pentru plata sumelor aferente serviciilor turistice comandate.

Plata se poate efectua cu principalele carti de credit recunoscute si prezentate detaliat pe Site.
Paravion Tour sau Furnizorul de Servicii Turistice isi rezerva dreptul de a incasa suplimentar orice taxe (sau comisioane) care pot sa apara la momentul rezervarilor prin cartile de credit. In acest caz veti fi informat despre comisioanele aplicabile. Paravion Tour isi rezerva dreptul de a transfera costurile generate de penalizarile de charge back. Daca rezervarea dvs. este platita cu cartea de credit a unei alte persoane, ne rezervam dreptul de a cere o autorizatie scrisa din partea acelei persoane.

In cazul in care emitentul cartii dvs. de credit o cere, Paravion Tour sau Furnizorul de Servicii Turistice isi rezerva dreptul de a trimite biletele, voucher-ele sau alte documente de calatorie la adresa dvs. declarata la momentul emiterii cartii de credit. Informatia eronata despre aceasta adresa se poate reflecta in anularea rezervarii, intarzierea livrarii documenteleor de calatorie si poate determina cresterea tarifului confirmat. Va rugam sa va asigurati ca detaliile adresei dvs. de facturare se potrivesc cu cele de pe extrasul dvs. de cont.

In anumite situatii, pentru a minimiza efectele incercarii de fraudare a cartii dvs. de credit, chiar daca banca aproba efectuarea tranzactiei si blocheaza suma in contul dvs. procesatorul de plati on-line ePayment are dreptul de a efectua verificari suplimentare: de a cere dovada adresei dvs. si o copie a cartii de credit, precum si un extras de cont recent. In cazul in care documentatia nu este trimisa catre procesatorul de plati sau este incompleta tranzactia nu este aprobata in sistemul Paravion. Solicitarea de deblocare a sumelor din cont se va adresa, in  acest caz, direct bancii emitente a cardului, Parvavion neavand nici o responsabilitate pentru blocarea acestor sume.

Toate tarifele si taxele pot fluctua datorita modificarii cursului de schimb.

 
ATENTIE! In cazul zborurilor low cost plata cu cardul trebuie efectuata in maxim  15 minute de la inceperea rezervarii, in caz contrar biletele nu se vor emite si plata va fi returnata.
 
Utilizarea Site-ului Paravion Tour nu este responsabila pentru aptitudinile Utilizatorului de a accesa ori utiliza Site-ul si nici pentru esecurile generate de carenta acestor aptitudini.

Paravion Tour nu garanteaza ca Site-ul nu poate fi afectat de virusi sau alte actiuni care pot genera defectiuni sau alte pierderi.

Obligatiile utilizatorului

Sunteti de acord sa respectati urmatoarele obligatii incluzand (fara a se limita):

- responsabilitatea financiara pentru toate tranzactiile efectuate in contul sau numele dvs .
- aveti varsta peste 18 ani si capacitatea legala de initia actiuni juridice
- garantarea veridicitatii datelor furnizate despre dvs. sau membrii familiei dvs.
- neutilizarea Site-ului in scopuri speculative, a generarii de rezevari false sau frauduloase.
- interzicerea transmiterii materialelor politice, pornografice, rasiste sau a altor materiale care contravin legii
- obligativitatea de a nu altera, copia, transmite, distribui, vinde, afisa, licentia sau reproduce continutul Site-ului cu exceptia utilizarii in scop personal si necomercial a unei singure copii a informatiei continuta in Site.

Newsletter

Achizitia de produse si servicii turistice de la Paravion Tour inseamna acceptul de a primi newsletter-ele Paravion Tour sau alte materiale promotionale, care va vor fi trimise catre adresa dumneavoastra de e-mail/telefon si vor include noutati si oferte speciale precum si alte informatii.

Interzicerea accesului pe Site

Paravion Tour isi rezerva dreptul de a va interzice oricand accesul pe Site fara o notificare prealabila.

Responsabilitatea Paravion Tour

Paravion Tour nu este responsabila pentru pierderile indirecte rezultate din prevederile acestui contract, din utilizarea defectuoasa a Site-ului sau a serviciilor turistice rezervate si achizitionate de pe Site.

Paravion Tour este responsabila doar pentru pierderile directe a caror valoare nu va depasi tariful total al serviciilor turistice achizitionate (exceptand cazurile de deces sau accidentele personale a caror valoare nu are limita).

Legaturi catre alte Site-uri

Acest Site poate contine legaturi catre alte pagini web externe si operate de alte parti implicate.
Paravion Tour nu are nici un control sau asociere cu aceste pagini web si nu isi asuma nici o responsabilitate in legatura ca acuratetea, integritatea sau calitatea acestor pagini web ale partior implicate .
Continutul acestor pagini web externe nu reflecta produsele, serviciile sau informatiile furnizate de Paravion Tour. Orice opinii referitoare la continutul acestor pagini web externe vor trebui redirectionate catre administratoriil paginilor in cauza.

Forta Majora

Paravion Tour nu este responsabila in cazul petrecerii unor evenimente cauzate de forta majora. Evenimentele majore includ, dar fara a se limita, interventii guvernamentale, razboaie, rapiri, incendii, inundatii, accidente, furtuni, greve, atacuri teroriste sau actiuni industriale care pot afecta Paravion Tour sau furnizorii sai.

Rata de schimb

Ratele de schimb cotate pe Site sunt provenite din mai multe surse si pot sa nu fie intotdeauna actualizate zilnic. Este obligatoriu sa verificati ratele de schimb din ziua in care efectuati rezervarea.
 

 
Modificari asupra Site-ului

Paravion Tour poate modifica design-ul sau continutul Site-ului, inclusiv disponibilitatea furnizorilor serviciilor turistice, baza de date, precum si alte caracteristici ale Site-ului.

Copyright si Marca Inregistrata

Copyright-ul, drepturile de proprietate si continutul Site-ului apartin Paravion Tour. Materialul continut pe Site este proprietatea Paravion Tour sau a afiliatilor sai, exceptand cazul in care sunt recunoscute ca apartinand altor parti implicate, caz in care puteti raporta acest lucru la adresa reclamatii@paravion.ro.


Numele Paravion Tour precum si celelalte marci, logo-uri sau elemente grafice continute in Site (numele Paravion - numar marca 078449, logo-ul Paravion - numar marca 111840, Planes - numar marca 120797) sunt marci inregistrate ale Paravion Tour sau ale afiliatilor sai. Alte nume de companii, produse sau servicii care apar pe Site pot fi marci inregistrate ale respectivilor proprietari.

Nu aveti nici un drept sau licenta de utilizare a acestor marci inregistrate.

Confidentialitate

Termenii politicii de confidentialitate a Paravion Tour sunt prevazuti in acesti Termeni si Conditii.
Sunteti de acord cu utilizarea informatiilor dvs. personale de catre Paravion Tour sau a afiliatilor si a altor parti implicate, in concordanta cu termenii si in scopul declarat stipulat in Politica de confidentialitate a Paravion Tour.

Politica de Securitate

Paravion Tour utilizeaza tehnologie securizata pentru a proteja informatiile dvs. personale si tranzactiile financiare. Paravion Tour se conformeaza procedurilor si standardelor de securitate stipulate in Politica de Securitate a Paravion Tour.

Achizitiile online nu mai sunt de mult o noutate. Daca veti alege sa platiti cu cartea de credit, detaliile cartii dvs. de credit sunt criptate in timpul tranzactiei, determinand o securitate marita.

Paravion Tour utilizeaza tehnologia Secure Socket Layer (SSL) care asigura proceselor de achizitionare online prin intermediul cartii de credit, o securitate marita.

Modificari ale Termenilor si Conditiilor

Paravion Tour isi rezerva dreptul de a modifica sau actualiza oricand Termenii si Conditiile referitoare la utilizarea acestui Site, fara notificare prealabila catre Utilizatori. Versiunea actuala a Termenilor si Conditiilor va fi afisata pe Site din data in care modificarile intra in vigoare. Continuarea utilizarii acestui Site dupa publicarea acestor modificari va constitui acceptul dvs. cu privire la aceste modificari.

Legea guvernanta

Acesti Termeni si Conditii reprezinta contractul intre Utilizator si Paravion Tour si este guvernat de legile din Romania.

 

CONDITII GENERALE DE REZERVARE - VANZARE A BILETELOR DE AVION DE CATRE AGENTIA PARAVION TOUR

I.    REZERVARI DE LOCURI

1.1. Rezervarile de locuri pentru zboruri se fac cu ajutorul sistemelor internationale computerizate de rezervari, care permit accesul agentiei la baza de date a companiei si rezervarea efectiva a locurilor pentru o anumita cursa in favoarea potentialilor pasageri .
1.2. Rezervarile sunt gratuite si se fac inaintea datei de plecare.
1.3. O data cu efectuarea rezervarii, pasagerul va primi de la agentie informatii referitoare la pretul zborului (valabil la data rezervarii, incluzand si taxele de aeroport, taxe combustibil, tarifele de servicii ale companiei Paravion Tour), precum si informatiile referitoare la conditii, restrictii si reguli aplicabile biletului de avion ce poate fi cumparat in baza respectivei rezervari.
1.4. Toate conditiile, regulile si restrictiile aplicabile unui bilet de avion sunt cele dictate de compania aeriana, de politica de tarife de serviciu a companiei Paravion Tour, precum si de alti factori (de ex. obligatia detinerii vizei ), independenti de vointa agentiei. Aceste reguli, precum si pretul biletului de avion, se pot modifica, prin vointa celor ce le-au impus, pana in momentul cumpararii efective a biletului, fara ca agentia sa poata fi facuta in vreun fel raspunzatoare.

II.    EMITEREA BILETELOR DE AVION. MODALITATI DE PLATA.

2.1. Emiterea biletelor de avion rezervate si plata acestora se fac conform conditiilor impuse de catre fiecare companie aeriana in parte. Pasagerul are obligatia sa se informeze despre termenul pina la care rezervarea sa este valabila si sa se prezinte in termen pentru achitarea biletului pentru a intra in posesia acestuia . Termenele pot fi schimbate oricind de companie, situatie in care agentia va anunta pasagerul despre modificare, fara a putea fi, insa, facuta raspunzatoare in vreun fel de catre acesta pentru o eventuala anulare.
2.2. Raportul contractual intre agentie si pasager apare in momentul in care pasagerul a achitat biletul de avion si a intrat in posesia acestuia. Inainte de a achita efectiv biletul, pasagerul are obligatia sa se informeze la agentie despre toate conditiile si restrictiile aplicabile acelui bilet si sa citeasca prezentele conditii generale.
2.3. Pasagerul poate plati biletul de avion in LEI, EUR, la cursul de schimb utilizat de agentie in ziua respectiva.

III.    PRETURILE  BILETELOR DE AVION.

3.1. Preturile biletelor de avion comercializate pe site-ul Paravion sunt rezultanta unui sistem complex de reguli tarifare, tarife contractuale, tarife publicate in sistemele centralizate de rezervari, tarife speciale, taxe de serviciu ale companiei Paravion Tour, etc. In aceste conditii, fiecare zbor in parte presupune calcularea de catre sistemul de rezervari al pretului aplicabil biletului de avion respectiv . Acelasi zbor, cu aceeasi companie poate genera preturi diferite in momente diferite .
    Regulile si conditiile tarifelor, publicate de catre liniile aeriene in sistemele de rezervari, sunt preluate integral in limba publicata (engleza) si afisate pe site, in timpul procesului de rezervare online, la sectiunea "vezi reguli tarif". Deoarece aceste reguli provin direct din sistemele de rezervare centralizate si continutul lor este dinamic ele nu pot fi traduse in limba romana, pasagerul poate apela la un agent Paravion in cazul in care necesita explicatii suplimentare in legatura cu aplicabilitatea acestora.
3.2. Preturile de vanzare nu sunt neaparat inscrise pe biletele de avion. Intre pretul inscris pe biletul de avion si cel efectiv incasat de agentie, pot aparea diferente semnificative, care decurg din regulile de emitere a biletelor de avion stabilite de companie precum si din politica de tarife de serviciu a companiei Paravion Tour.
Pretul unui bilet de avion devine ferm, impreuna cu toate conditiile aplicabile lui, numai in momentul in care este  inscris pe documentul de incasare intocmit de agentie.
3.3. Pentru activitatea specifica, firma poate aplica urmatoarea politica de comisioane pentru serviciile prestate, denumite pe scurt TSF. TSF nu sunt returnabile in cazul anularilor sau modificarilor biletelor de avion (in conditiile in care acestea sunt permise de catre compania aeriana).

 
Schema Comisioanelor de Serviciu aplicabile:

A.  Taxe emitere bilete: intre 0 si 35 EUR pe bilet. In caz de anulare voluntara aceste taxe sunt nereturnabile.

B.  Taxa modificare rezervare dupa emitere - pe bilet - incepand de la 15 EUR.
C.  Taxa de anulare a rezervarii - pe bilet - 15 EUR.
D.  Paravion Tour nu va percepe taxe de serviciu pentru modificarile de nume, itinerariu sau anularea biletului in cazul in care biletul a fost achizitionat impreuna cu Pachetul de servicii Premium.
E. Taxa pentru efectuarea check-in-ului online (oferit la cererea pasagerilor) - 15 - 25 EUR/pasager 
F. Toate solicitarile pentru modificari speciale ale biletelor, care nu sunt parte a conditiilor de baza ale acestora, vor fi supuse aprobarii liniilor aeriene si, in caz de aprobare, se vor taxa suplimentar de catre Paravion cu o taxa de serviciu cuprinsa intre 15 EUR si 50 EUR.

3.4. Biletele de avion emise de agentie sunt proprietatea companiilor aeriene, incasarile aferente biletelor vandute se deconteaza catre I.A.T.A. BSP - Romania, drept pentru care agentia nu poate fi facuta raspunzatoare despre modul in care companiile aeriene stabilesc pretul unui bilet de avion sau conditiile impuse acestuia.
3.5. Pretul oricarui bilet de avion presupune conditii, reguli si restrictii speciale aplicabile calatoriei la care se refera documentul respectiv in mod special. Pasagerul are obligatia sa se informeze despre aceste reguli inainte de a cumpara respectivul bilet. Dupa cumpararea biletului se considera ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate aceste reguli, el nu mai poate pretinde ca nu a fost informat, odata ce a intrat in posesia biletului de avion.
3.6. Pretul biletului de avion include de regula taxele de aeroport, taxe combustibil, TSF. Exista, insa, situatii, independente de vointa agentiei, in care, pe parcursul calatoriei  i se pot solicita pasagerului si alte taxe, care nu au fost percepute initial, situatie in care agentia nu poate fi facuta raspunzatoare.

IV. BILETUL DE AVION

4.1. Biletul de avion este documentul, inscrisul sau conventia electronica in baza careia se efectueaza zborul. Biletul de avion este emis de agentie dar este proprietatea companiei aeriene pentru care a fost emis, reprezentand un contract direct intre compania aeriana si pasager. Contractul intra in vigoare in momentul emiterii acestuia.
4.2. Biletele de avion sunt nominale si modificarile de nume nu sunt permise, sau sunt permise doar in situatii de exceptie care trebuie supuse aprobarii companiilor aeriene si care presupun un cost suplimentar. Situatiile de exceptie sunt stabilite si definite de catre compania aeriana pentru care s-a emis biletul.
4.3. Conditiile contractului sunt stabilite la nivel international de IATA si de catre fiecare companie aeriana in parte pentru documentul emis. Pasagerii sunt informati in legatura cu regulile si conditiile biletelor de avion, publicate de catre companiile in sistemele de distributie a zborurilor, in momentul in care efectueaza rezervarea zborurilor pe site-ul Paravion.ro. Se considera ca pasagerul care a intrat in posesia biletului de avion a luat la cunostinta de toate aceste informatii. Este responsabilitatea pasagerului sa citeasca si sa se informeze in legatura cu aceste conditii.

 
 
V. DREPTURILE SI OBLIGATIILE PARTILOR
5.1. Agentia este raspunzatoare de emiterea corecta a biletelor de avion si de informarea cu buna credinta a pasagerului asupra conditiilor aplicabile biletului de avion vandut.
5.2. Informarea pasagerilor se va realiza prin afisarea la loc vizibil in agentie a prezentelor conditii generale de vanzare a biletelor de avion precum si prin prezentarea, la cererea expresa a pasagerului, a conditiilor speciale de transport ale companiei, aplicabile zborului in cauza, fara a fi nevoie de o semnatura a pasagerului care sa certifice ca a fost informat.
5.3.  Pasagerul este obligat sa citeasca prezentele conditii generale afisate in agentie inainte de a cumpara biletul de avion. Biletul de avion, o data cumparat, se presupune ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate informatiile legate de biletul respectiv, el nemaiputind sa invoce ulterior necunoasterea acestora si sa pretinda eventuale despagubiri agentiei.
5.4.  Pasagerul este obligat sa se prezinte la imbarcarea pentru zbor cu cel putin 1 ora si 30 de minute inainte de ora plecarii, pentru a i se putea intocmi formalitatile necesare.
5.5.  Agentia nu este raspunzatoare si nu i se pot pretinde despagubiri pentru ca pasagerul nu a zburat, in urmatoarele conditii :
- pasagerul nu s-a prezentat la timp la imbarcare (1 ora si 30 min inainte de ora plecarii inscrisa pe bilet)
- pasagerul este refuzat la imbarcare datorita unor probleme legate de documentele sale personale (inclusiv lipsa viza de intrare pentru tara de destinatie, viza falsa, pasaport cu interdictie etc) sau in situatia unui refuz nejustificat al autoritatilor de a permite calatoria.
- clientul introduce eronat informatiile (nume, date de contact, date de nastere, etc ) pe site in fluxul rezervarii
- alte imprejurari sau cazuri de forta majora, pe care agentia nu le putea prevedea sau evita
5.6.  Agentia nu este raspunzatoare pentru intarzieri sau modificari de orar ale companiei aeriene pentru care s-a emis biletul, pentru calitatea zborului , pentru situatii de suprarezervare sau pentru servicii aferente zborului (ex - pierderi de bagaje), obligatii care cad direct in sarcina companiei aeriene. In astfel de situatii, pasagerul se va adresa direct companiei transportatoare, care va despagubi pasagerul in conformitate cu reglementarile internationale.
5.7.  Pasagerul poate renunta la biletul de avion cumparat in orice moment, inainte de data plecarii. Indiferent de motivul renuntarii, se vor aplica regulile si conditiile stabilite de companiile aeriene pentru care s-au emis biletele. Suplimentar taxelor si penalizarillor percepute de companiile aeriene, agentia Paravion va aplica o taxa de 15 EUR ca taxa de anulare a biletului si va retine taxa de emitere perceputa in momentul achizitionarii biletului.
Daca in momentul emiterii pasagerul a beneficiat de un anumit discount, in cazul solicitarii de anulare voluntara, suma respectiva va fi retinuta de catre agentie din suma recuperabila de la compania aeriana.
5.8.  Pasagerul poate modifica biletul cumparat in conditiile stabilite de catre compania pentru care a fost emis biletul, pentru fiecare modificare aplicandu-se penalizarile prevazute de catre compania aeriana, penalizarile se aplica per document de calatorie (bilet avion). Orice modificare a unui bilet de avion se efectueaza inaintea plecarii zborului ce urmeaza a fi modificat. Biletul nu poate fi pastrat in vederea unei utilizari ulterioare daca nu este reemis inaintea zborului programat initial. Agentia va aplica TSF pentru modificare conform politicii sale comerciale.
5.9.  Pasagerul nu poate utiliza numai parti componente ale zborului aferent biletului cumparat. Neprezentarea pasagerului la unul dintre zboruri se considera renuntare la bilet si i se aplica prevederile din prezentele conditii generale.
5.10. Pasagerul nu poate transmite biletul de avion unei terte persoane.
5.11. Neprezentarea la zbor presupune pierderea biletului de avion, cu o penalizare de 100% din valoarea biletului.
5.12. In situatia in care pasagerul, din vina sa, utilizeaza doar partial zborurile inscrise in biletul de avion cumparat, el nu va putea pretinde despagubiri de nici un fel agentiei sau companiei pentru care s-a emis biletul.
5.13. Pasagerul trebuie sa prezinte la imbarcare un document valid de calatorie (Carte de identitate, Pasaport). Pasagerul are obligatia de a se informa cu privire la conditiile de calatorie si de a se asigura ca indeplineste toate conditiile din punct de vedere al formalitatilor necesare calatoriei (politie, vama, sanatate, pasaport, viza, etc), agentia neavand nicio raspundere din acest punct de vedere. Refuzul la imbarcare ca urmare a neindeplinirii conditiilor de calatorie nu poate fi imputat agentiei Paravion. 
5.14. Agentia va informa de buna credinta la solicitarea pasagerului asupra formalitatilor necesare calatoriei conform informatiilor furnizate de sistemul computerizat de rezervare, dar nu poate fi facuta responsabila asupra veridicitatii acestor informatii si nici trasa la raspundere pentru a le fi oferit sau nu, deoarece acest servici este unul suplimentar si nu are legatura cu serviciul de emitere a biletului de avion.
5.15. Calatoria pasagerilor minori: la nivel international, pasagerii sub 12 ani sunt considerati minori in plus, potrivit legislatiei romane (legea nr. 248 din 2005), cetatenii romani sub 18 ani sunt incadrati la pasageri minori. Minorii pot calatori in strainatate numai insotiti de catre ambii parinti sau de catre un singur parinte/adult, si detinand documentele necesare (carte de identitate sau pasaport, declaratie notariala din partea parintelui ce nu va efectua calatoria, precum si cazierul judiciar la adultului insotitor, in cazul in care acesta nu este unul dintre parinți).
Paravion Tour va depune toate eforturile pentru a informa pasagerul cu privire la aceste proceduri pe website-ul propriu si/sau telefonic/email si va asista pasagerii pentru confirmarea serviciilor pentru calatoria minorilor neinsotiti pe cursele liniilor aeriene. Companiile aeriene pot percepe taxe diferentiate pentru a asigura asistenta pe timpul calatoriei pentru minorii neinsotiti, costul acestui serviciu nu este inclus in pretul biletului de avion si confirmarea acestuia face doar in limita disponibilitatii si in conditiile impuse de catre companiile aeriene.
Paravion Tour va intermedia rezervarea acestui serviciu dar nu este responsabila pentru confirmarea sau calitatea acestuia si nu poate fi facut responsabila pentru costurile suplimentare implicate de acestea sau de eventualele prejudicii care pot aparea din cauza nerespectarii de catre utilizator a legislatiei in vigoare in ceea ce priveste calatoria minorilor.
5.16 In cazul biletelor de avion ce includ in ruta o schimbare de aeroport, companiile aeriene ofera spre vanzare aceste zboruri luand in calcul timpul minim de conexiune standard intre zboruri stabilit de autoritatile aeroportuare. Tariful biletelor nu include costul transferului intre cele doua aeroporturi si neprezentarea sau intarzierea la zbor, care nu este cauzata de intarzierea/anularea zborurilor de catre companiile aeriene, va fi in responsabiliatea pasagerilor.
5.17. Agentia nu este raspunzatoare pentru pagube sau inconveniente produse pasagerului in timpul zborului sau din cauza unor modificari de orar, intarzieri ale zborurilor, etc, imprejurari care nu pot fi controlate sau gestionate de agentie.
5.18. Din cauza situatiei create prin cererile masive de azil politic sau ramanerile ilegale in tarile din Vest, autoritatile tuturor statelor, chiar in prezenta vizei de intrare eliberata de ambasadele tarilor respective in Romania, pot refuza fara explicatii sa permita trecerea frontierei, respectiv imbarcarea in avion  a pasagerului. In astfel de situatii, agentiei nu i se pot solicita despagubiri, deoarece imposibilitatea efectuarii transportului se datoreaza faptei unui tert.
5.19 Check-in-ul se poate face online sau in aeroport, in functie de politicile aplicate de catre companiile aeriene. Agentia va informa pasagerii, doar la cererea acestora , cu privire la conditiile de efectuare a check-in-ului, conform informatiilor publicate de liniile aeriene. Nu este obligatia agentiei de a efecuta check-in-ul online pentru pasagerii care au achiztionat bilete de avion prin intermediul Paravion. Acest serviciu se poate oferi la cererea pasagerului si in masura in care este permis de compania aeriana si va implica un cost aditional.

VI. RECLAMATII

6.1. Orice reclamatie cu privire la biletul de avion cumparat se va face in scris direct in agentie sau pe adresa de e-mail reclamatii@paravion.ro, in termen de max 10 zile lucratoare de la data producerii evenimentului reclamat,, însoţite de documentele doveditoare. Reclamaţiile trebuie făcute în scris şi expediate în termenele mai sus menţionate.
6.2. Reclamatiile care nu sunt facute in scris nu vor fi luate in considerare.
6.3. Agentia va transmite reclamatia respectiva companiei aeriene pentru care a fost emis biletul iar solutia data apartine companiei aeriana, in calitate de proprietara a biletului.  Agentia va confirma pasagerului acceptarea reclamaţiei şi îl va informa pe acesta în legatură cu termenul necesar investigării reclamaţiei în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acesteia. Termenul pentru soluţionarea unei reclamaţii este de maximum 30 de zile lucrătoare de la primirea acesteia.In situatia in care pasagerul nu este multumit cu raspunsul primit el se va adresa direct companiei aeriene  care a efectuat zborul.
6.4. Pasagerul va fi despagubit direct de catre compania aeriana in toate cazurile in care aceasta decide acest lucru, agentia nefiind obligata sa intermedieze astfel de despagubiri.
6.5. Orice reclamatie se va face de catre pasager in conformitate cu prezentele conditii generale de vanzare a biletelor de avion.

VII. DISPOZITII FINALE

7.1. Prezentele conditii generale sunt realizate in conformitate si se completeaza cu prevederile CONVENTIEI DE LA VARSOVIA, in care Romania este parte semnatara, in conformitate cu prevederile art. 11, aliniatul 2 din CONSTITUTIA ROMANIEI.
7.2. Afisarea in agentie a prezentelor conditii generale presupune obligativitatea pasagerului de a le citi. Se considera ca pasagerul care a cumparat biletul de avion a luat la cunostinta despre continutul acestor conditii si el nu va mai putea invoca ulterior necunoasterea lor sau lipsa de informare.
7.3. Prezentele conditii generale vor fi aplicabile si opozabile tertilor in toate situatiile stipulate in cuprinsul lor.

7.4. Paravion Tour se incadreaza in exceptiile OUG 34/2014.
 

Termeni si conditii rezervari hoteliere

Paravion.ro isi rezerva dreptul de a modifica acesti termini si conditii in orice moment. Modificarile vor intra in vigoare de indata ce vo fi publicate pe www.paravion.ro

EFECTUAREA / MODIFICAREA / ANULAREA REZERVARILOR

1. Orice rezervare efectuata online si neanulata la termenul limita de anulare specificat in sistem se considera FERMA si implica automat responsabilitatea platii.

2. Toate anularile vor fi efectuate prin intermediul sistemului online sau in cazul unei disfunctionalitati a sistemului se poate contacta departamentul de rezervari si helpdesk al paravion.ro

3. Termenul limita de anulare fara penalizare este specificat in momentul efectuarii rezervarii online. Depasirea termenului respectiv implica plata penalizarilor care de asemenea sunt specificate in rezervare.

4. In cazul neprezentarii la hotel, se va aplica o penalizare de minimum o noapte (pana la maximum costul intregii sederi, in functie de politica de anulare a hotelului).

5. Cererile de rambursare, ca urmare a neutilizarii in totalitate sau partiala a serviciilor turistice, trebuiesc insotite de o confirmare scrisa din partea hotelului. Aceasta confirmare nu garanteaza returnarea contravalorii serviciilor neutilizate. Va fi onorata numai in cazul in care hotelul accepta returnarea contravalorii.

6. Toate rezervarile vor fi onorate numai pentru persoanele pe numele carora s-a facut rezervarea. Schimbarile de nume nu sunt permise.

7. In caz de imposibilitate fortuita de a onora rezervarea, Paravion.ro isi rezerva dreptul de a inlocui hotelul sau alte servicii confirmate initial cu altele de categorie similara sau superioara, fara nici un fel de alta compensatie in schimb sau de a returna banii integral in cazul in care este imposibila oferirea unei alternative.

8. Cazarea se face de obicei intre 12.00 si 14.00, ora locala, in ziua sosirii programata in rezervare. Pentru a evita probleme la cazare, va rugam sa ne informati in cazul in care veti ajunge mai tarziu la hotel.

9. Toate hotelurile publicate pe Paravion.ro solicita ca cel putin unul dintre pasageri sa aiba 18ani impliniti. In cazul in care clientii au sub 25ani si rezerva hoteluri din SUA sunt rugati sa contacteze hotelul direct pentru clarificari.

TARIFE

1. Paravion.ro nu percepe taxe sau comisioane in plus fata de tarifele afisate online.

2. Mesele incluse in fiecare tarif sunt specificate la rubrica 'Mese incluse'.

3. In anumite destinatii este posibil sa se perceapa taxe locale platibile direct la hotel.

4. Unele hoteluri au tarife fluctuante, care se schimba zilnic. Tariful nu se garanteaza decat pe baza unei rezervari confirmate. Nu se accepta o cerere de rambursare bazata pe faptul ca pretul de vanzare a fost aproape sau peste tariful de receptie.

5. Conducerea hotelului are dreptul sa ceara la sosire detaliile cardului de credit sau un deposit care sa acopere si sa garanteze orice costuri suplimentare care pot aparea in timpul sederii dumneavoastra.

TIPURI DE CAMERE

1. Tipurile de camere pot depinde de disponibilitatea acelui tip de camera in hotel si pot varia in functie de hotel si/sau de tara in ceea ce priveste categorizarea tipurilor de camere. Incercam sa ne asiguram ca hotelul ofera tipul de camera rezervat, totusi pot exista ocazii cand in loc de o camera cu pat dublu poate fi alocata o camera cu doua paturi separate sau o camera cu pat dublu poate fi alocata in loc de o camera cu doua paturi separate. Va rugam sa luati la cunostinta ca majoritatea hotelurilor europene ofera doua paturi single alaturate pentru a forma un pat dublu. In timp ce toate preferintele legate de tipul de camera dorit sunt trimise la hotel, alocarea camerelor este facuta de catre hotel si depinde de disponibilitatea din momentul intrarii in hotel. O camera tripla nu garanteaza trei paturi separate. Marimile paturilor si configuratia lor pot diferi. Acest lucru poate include si un pat pliant. O camera cvadrupla este o camera pentru patru adulti, cu doua, trei sau patru paturi. Acest lucru poate include si paturi pliante. Aranjamentul paturilor poate varia considerabil.

2. Orice cerere suplimentara, cum ar fi pentru etaj superior, pentru camera de fumatori etc. nu e garantata in momentul rezervarii. Va depinde de disponibilitatea hotelului in ziua intrarii clientului.

3. Clasificarea dupa stele a hotelurilor afisate ofera o idee generala a calitatii hotelului si un nivel aproximativ de facilitati, servicii si comoditati. Totusi criteriile si cerintele specifice aplicate pot diferi de la tara la tara.Paravion.ro nu se face responsabil de aceasta varietate in ceea ce priveste clasificarea hotelurilor intre tari, tipuri de camere si informatiile despre hotel legate de aceste chestiuni. Este responsabilitatea persoanei care face rezervarea sa se asigure ca tipul de camera rezervat este adecvat numarului de persoane care calatoresc.

RECLAMATII

1.Orice reclamatie trebuie depusa in scris la sediul Paravion Tour in maxim 30zile de la data iesirii din hotel.

2.Nu vom lua in considerare reclamatiile care nu au fost supuse atentiei hotelului pe timpul sederii clientului. Orice reclamatie trebuie raportata pe loc hotelului.

3.Nu suntem responsabili pentru compensarea niciunei situatii care ar fi putut fi rezolvata la fata locului daca hotelul ar fi fost informat.

TERMENI SI CONDITII GENERALE
1. Paravion.ro nu va fi responsabil pentru orice inconveniente sau rezultate ale unor circumstante neprevazute cum ar fi inundatii, cutremure, revolte, acte teroriste, acte guvernamentale sau schimbarea autoritatii dintr-o tara, conditii de vreme nefavorabile sau renovari la hotel care nu ni s-au comunicat in avans.

2. Diferentele de clima si regulile de economisire a energiei din diferite tari pot afecta sistemele de incalzire din hotelurile localizate in zona sau tara respectiva. De exemplu, in Italia sistemul de incalzire poate fi operat intre 15 noiembrie si 15 martie din cauza reglementarilor guvernamentale.

3. Inceperea si incetarea datelor de functionare a piscinelor pot fi deasemenea afectate de conditiile de clima si vreme. Parvion.ro nu este responsabil pentru politicile hotelurilor legate de aceste aspecte.

4. Dupa efectuarea rezervarii, va rugam verificati si asigurati-va ca toate detaliile din voucher ( cum ar fi adresa hotelului, informatiile despre hotel, oras si tara ) sunt corecte. In acest mod veti fi protejat de orice neplaceri cauzate de o eroare a sistemului.

5. Folosirea site-ului se face numai in urma acceptarii termenilor si conditiilor. Daca nu acceptati acesti termeni si conditii, nu folositi acest site.

 

CONTRACTUL CU TURISTUL

CONTRACTUL - CADRU de comercializare a pachetelor de servicii turistice

 
Partile contractante
S.C. PARAVION TOUR S.R.L. din Bucuresti, Palazzo Italia, Str. Nicolae Filipescu, nr. 39-41, etaj 4, sector 2, tronson 1, C.U.I. RO26651851, inregistrata la Registrul Comertului Bucuresti sub numarul J40/2714/ 15.03.2010, reprezentata de Dl. Juan Antonio Carrasco Ferrer in calitate de CEO si Dl. Remus Visan in calitate de Managing Director, denumita in continuare Agentia,
si turistul/reprezentantul turistului,
 
I. Obiectul contractului
Il constituie vânzarea de catre Agentie a serviciilor turistice înscrise în voucher sau bilet de odihna tratament sau bilet de excursie, anexat la prezentul contract si eliberarea documentelor de calatorie.
Agentia este obligata sa solicite turistului o cerere de rezervare in scris, fax sau email sau formular de rezervare, in cazul solicitarii unor servicii turistice care nu fac parte din oferta proprie a agentiei de turism si care necesita confirmarea rezervarii din partea altor prestatori. Daca turistului nu i se solicita o cerere de rezevare se presupune ca serviciile solicitate sunt confirmate in momentul solicitarii.
Contractul ia nastere :
a) in momentul semnarii lui de catre turist, in cazul serviciilor confirmate in momentul solicitarii (nu este necesara si nu se completeaza o cerere de rezervare);
b) in momentul in care serviciile solicitate de catre client au fost confirmate de catre agentie, respectiv clientul ia la cunostinta despre serviciile care i-au fost confirmate si le accepta in scris prin fax sau email sau semneaza cererea de rezervare la sectiunea “confirmare de servicii”. In cazul in care continutul cererii de rezervare difera de continutul confirmarii calatoriei turistice sau daca aceasta confirmare nu s-a facut in termenul de 60 de zile calendaristice de la data solicitarii rezervarii, turistul poate considera ca voiajul nu a fost rezervat si are dreptul la rambursarea imediata a tuturor sumelor deja platite, fara a
fi insa in masura a solicita despagubiri. Este responsabilitatea turistului de a se informa prin orice mijloace (telefon,email, personal la sediul agentiei) daca rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat in termenul legal de 60 de zile si de a se prezenta la agentie pentru semnarea contractului. Pentru procesarea unei rezervari de servicii, agentia poate solicita un avans de pina la 100% din pretul pachetului.
 
II. Pretul
1. Pretul contractului este specificat pe factura in cazul serviciilor externe si in cataloagele agentiei si pe biletul de odihna in cazul serviciilor interne si cuprinde costul serviciilor turistice efective, comisionul Agentiei si T.V.A. Avansul este de min. 25% din pret pentru servicii interne si este de minimum 50% pentru serviciile externe.
2. Plata finala se va face astfel: a.pentru serviciile externe, integral pana cu cel tirziu 15 zile inainte de inceperea sejurului.b.pentru serviciile interne, in maximum 3 rate, a cate 25% din pret fiecare, achitate la intervale egale pana cu cel tarziu 15 zile inainte de data inceperii sejurului.
3. Plata serviciilor externe aferente contractului se poate efectua in valuta specificata in contract sau in Lei la cursul ING Bank in ziua efectuarii platilor.
 
III. Drepturile si obligatiile Agentiei
1. În cazul în care Agentia este nevoita sa modifice una dintre prevederile esentiale ale contractului, are obligatia sa informeze turistul cu cel putin 15 zile înainte de data plecarii.
2. Agentia poate sa modifice pretul contractului, în sensul majorarii sau micsorarii, dupa caz, numai daca modificarea are loc ca urmare a variatiilor costurilor de transport, ale redeventelor si ale taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi si aeroporturi si ale taxelor de turist ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.
3. În cazul în care, dupa începerea calatoriei turistice, o parte importanta din serviciile turistice prevazute în contract nu este realizata sau Agentia constata ca nu le va putea realiza, aceasta este obligata:
3.1. sa ofere turistului alternative corespunzatoare în vederea continuarii calatoriei turistice fara majorarea pretului, respectiv serviciile turistice oferite sa fie de aceeasi calitate si cantitate;
3.2. sa restituie turistului sumele ce reprezinta diferenta dintre serviciile turistice achitate si cele efectiv prestate în timpul calatoriei turistice;
3.3. în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzatoare sau acesta nu le accepta din motive întemeiate, sa asigure fara costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta si, dupa caz, despagubirea pentru serviciile neprestate.
4. Agentia este raspunzatoare pentru buna executare a obligatiilor asumate prin contract, cu exceptia urmatoarelor cazuri:
4.1. când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate prin contract se datoreaza turistului;
4.2. când neîndeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau unor împrejurari pe care nici Agentia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita (modificari de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport etc.).
5. Agentia are obligatia sa furnizeze în scris turistului, în termen de 2 zile înainte de data plecarii, urmatoarele informatii:
5.1. orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract(mai putin avion);
5.2. denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon si de fax ale reprezentantei locale a organizatorului si/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, un numar de apel de urgenta care sa îi permita contactarea organizatorului si/sau a detailistului;
5.3. pentru calatoriile minorilor neînsotiti de parinti, informatii care sa permita parintilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazarii copilului.
 
IV. Drepturile si obligatiile turistului
1. În cazul în care turistul nu poate sa participe la calatoria turistica, acesta poate sa cesioneze contractul unei terte persoane care îndeplineste toate conditiileaplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligatia de a anunta în scris Agentia cu cel putin 5 zile înaintea datei de plecare. În acest caz Agentia reziliaza contractul cu turistul care cesioneaza contractul si încheie un alt contract cu noul turist. Pentru calatoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai daca exista posibilitatea transferarii locului de zbor. Turistul care cedeaza pachetul sau de servicii, precum si cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata pretului calatoriei si a eventualelor costuri suplimentare aparute cu ocazia acestei cedari.
2. În cazul sejururilor de odihna si/sau de tratament cu locul de desfasurare in Romania, turistul are obligatia sa respecte programul de acordare a serviciilor în România, respectiv: în statiunile de pe litoral, cazarea se face la ora 18,00 a zilei de intrare si se termina la ora 12,00 a zilei urmatoare celei înscrise pe voucher ori pe biletul de odihna si/sau de tratament; în statiunile din tara, altele decât cele de pe litoral, cazarea se face începând cu ora 12,00 a zilei de intrare si se termina cel târziu la ora 12,00 a zilei urmatoare celei înscrise pe bilet.
3. În cazul în care preturile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, turistul poate rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de catre Agentie a sumelor platite.
4.
4. 1. Turistul este obligat sa comunice Agentiei, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înstiintarii prevazute la cap. III pct. 1, hotarârea sa
de a opta pentru:
4.1.1. rezilierea contractului fara plata penalitatilor; sau
4.1.2. acceptarea noilor conditii ale contractului.
4. 2. În cazul în care turistul reziliaza contractul sau Agentia anuleaza calatoria turistica înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
4.2.1. sa accepte la acelasi pret un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalenta sau superioara, propus de Agentie;
4.2.2. sa accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioara, propus de Agentie, cu rambursarea imediata a diferentei de pret;
4.2.3. sa i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
4. 3. Turistul are dreptul sa rezilieze în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea îi este imputabila, este obligat sa despagubeasca Agentia pentru prejudiciul creat acesteia, cu exceptia cazurilor de forta majora definite conform legii. Daca turistul solicita schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricarora dintre servicii, aceasta echivaleaza cu rezilierea contractului, cu aplicarea
penalitatilor legale la momentul respectiv, si încheierea unui nou contract.
4. 4. Turistul este obligat sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa de statiune, taxa de salubrizare, precum si alte taxe locale, fara a putea pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de la Agentie.
4. 5. Turistul este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere actele sale de identitate, precum si documentul de calatorie eliberat (voucher, bilet de odihna si/sau de tratament), în vederea acordarii serviciilor turistice. In cazul in care turistul beneficiaza de bilete de odihna si tratament, el este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie si dovada platii contributiilor pentru asigurari sociale, la zi.
 
V. Renuntari, penalizari, despagubiri
1. În cazul în care turistul renunta din vina sa la serviciile turistice care fac obiectul prezentului contract, el datoreaza Agentiei penalizari dupa cum urmeaza:
1. 1. In cazul serviciilor turistice externe
1.1.1. 25% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face cu mai mult de 30 de zile calendaristice înainte de data plecarii;
1.1.2. 50% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face în intervalul 16-30 de zile înainte de data plecarii;
1.1.3. 100% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face într-un interval mai mic de 16 zile înainte de plecare sau pentru neprezentarea la program.
1. 2. In cazul serviciilor turistice interne.
1.2.1. comisionul agentiei si TVA aferent, daca renuntarea se face cu mai mult de 15 zile calendaristice inainte de data inceperii sejurului
1.2.2. 100% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face intr-un interval mai mic de 15 zile calendaristice inainte de data inceperii sejurului
2. In cazul in care turistul care a contractat servicii turistice cu agentia si a achitat un avans nu se prezinta in termenul specificat de catre agentie pentru a achita ratele aferente sau restul de plata, contractul se considera reziliat iar agentia are dreptul de a anula rezervarile efectuate in beneficiul turistului, cu retinerea integrala a sumelor platite de catre turist pana la acea data.
3. Pentru biletele de odihna si/sau de tratament cumparate prin organizatii sindicale, Agentia va face restituiri numai în baza cererilor de renuntare contrasemnate si stampilate de reprezentantul organizatiei sindicale
4. În cazul în care o ambasada refuza sa acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor retine toate taxele achitate de Agentie prestatorilor directi, precum si cheltuielile de operare proprii acesteia.
5. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizeaza pachetul de servicii turistice refuza sa se mai întoarca în România si autoritatile din tara respectiva fac cheltuieli de orice natura cu acesta, turistul respectiv are obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
6. Penalizarile echivalente cu pretul contractului se aplica si în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/ destinatie, daca
nu poate pleca în calatorie pentru ca nu are actele în regula sau daca este întors de la granita de catre politia de frontiera.
7. Turistul trebuie sa depuna în scris cererea de renuntare la pachetul de servicii turistice, cu numar de înregistrare la Agentia la care a achitat serviciile. În
caz contrar, cererea de renuntare nu este luata în considerare.
8. Agentia va acorda despagubiri în functie de gradul de nerespectare a obligatiilor din contract.
9. În cazul în care agenţia de turism Paravion Tour revinde serviciile turistice ale altor prestatori de turism, se vor percepe penalizarile respectivului prestator de turism, care vor fi aduse la cunoştinţa turistului in scris, prin fax sau email
 
VI. Reclamatii
1. În cazul în care turistul este nemultumit de serviciile turistice primite, acesta are obligatia de a întocmi o sesizare în scris, clar si explicit, cu privire la deficientele constatate la fata locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât Agentiei, cât si prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului).
2. Atât Agentia, cât si prestatorul de servicii turistice vor actiona imediat pentru solutionarea sesizarii. În cazul în care sesizarea nu este solutionata sau este solutionata partial, turistul va depune la sediul Agentiei o reclamatie în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea calatoriei, Agentia urmând ca, în termen de 15 zile calendaristice, sa comunice turistului despagubirile care i se cuvin.
3. Daca intampinati nelamuriri sau probleme privind o comanda pe Site-ul Paravion Tour, care nu par a putea fi rezolvate prin e-mail sau cu persoana cu care discutati, puteti trimite email pentru conciliere gratuita la adresa conciliere@paravion.ro sau la numarul 0372.72.73.74
 
VII. Asigurari
Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de el in cazul insolvabilitatii sau falimentului Agentiei la Societatea de Asigurare Omniasig din localitatea Bucuresti. Conditiile in care turistul va fi despagubit de catre societatea de asigurare sunt:
1. In cazul in care Asiguratul nu efectueaza repatrierea turistului, turistul are obligatia de a anunta imediat Asiguratorul prin telefon, fax sau e-mail. In aceasta situatie, Asiguratorul nu are obligatia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a o rambursa dupa intoarcerea turistului in Romania, în conditiile prezentei polite de asigurare.
2. In cazul in care turistul solicita de la Asigurat rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimita documentele justificative catre Asigurat prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Turistul are obligatia de a pastra fotocopii dupa respectivele documente justificative. Turistul poate solicita Asiguratului rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data incheierii derularii pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
3. Turistul are obligatia de a notifica Asiguratorul, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in legatura cu solicitarea adresata Asiguratului privind rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmarii de primire prevăzute la art.2. Autorizat de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor RA - 047/10.04.2003 15.03.01.W.001.0.B
4. In cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor justificative de catre Asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la Asigurat, are loc evenimentul asigurat.
5. In termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligatia de a transmite Asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire insotita de documentele justificative.
6. Documentele justificative constau in principal in:
a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b) confirmările de primire precizate la pct.2, 3 si 5;
c) fotocopiile documentelor de plata a avansului (chitante, ordine de plată etc), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d) fotocopiile de pe documentele de transport si cazare, in cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
7. Despagubirea nu poate depasi suma achitata de turist in contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, precum si sumele necesare repatrierii acestuia.
8. Despagubirea va fi platita in termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de catre Asigurator a documentelor justificative de la turist.
9. In cazul in care dupa plata despagubirii Asiguratul plateste debitul catre turist, turistul are obligatia de a restitui Asiguratorului despagubirea primita, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la data primirii de la Asigurat a sumelor reprezentând debitul.
 
VIII. Documentele contractului se constituie ca anexa la acesta si sunt urmatoarele:
1. voucherul, biletul de odihna-tratament, biletul de excursie, bonul de comanda, dupa caz;
2. programul turistic, în cazul actiunilor turistice.
 
IX. Dispozitii finale
1.Prezentul Contract reprezinta acordul de vointa al partilor sale semnatare
2.Prezentul Contract poate fi incheiat si la distanta, prin fax, partile convenind asupra autoritatii prezentului contract in actuala forma
3. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract si cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 631/2001, Ordin nr. 516/2005 din 12/04/2005 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 334 din 20/04/2005 cu modificarile ulterioare.
4. Contractul poate fi prezentat si sub forma unui catalog, pliant sau alt înscris, daca turistul este informat despre aceasta si daca documentul contine informatiile prevazute de art. 10 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 107/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 631/2001, Ordin nr. 516/2005 din 12/04/2005 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 334 din 20/04/2005 cu modificarile ulterioare.
 

Licitatiile Paravion - Intrebari frecvente

1. Ce sunt licitatiile Paravion?

Licitatiile Paravion reprezinta un sistem prin care Paravion.ro ofera spre licitatie bilete de avion, cazare sau alte servicii.
Licitatia este facuta publica si este disponibila pentru toti utilizatorii Paravion, printr-un sistem de useri.

2. Cum licitez?
Sistemul de useri presupune autentificarea cu date de identificare sau direct cu contul de Facebook. Dupa autentificare, fiecare utilizator poate plasa o oferta, in functie de suma pe care doreste sa o acorde licitatiei in curs.
Userii au la dispozitie optiunea de alerte pentru a fi anuntati cand oferta lor este supralicitata, precum si o optiune de a-si publica oferta pe Facebook.

3. La ce ora se termina o licitatie?
Fiecare licitatie are un interval de timp stabilit de organizator si care este publicat pe site, in pagina aferenta licitatiei in curs.

4. Cat de frecvente sunt licitatiile?
Licitatiile nu au un orar fix, urmand ca data la care are loc fiecare licitatie sa fie anuntata de Paravion.ro pe parcurs. Userii se pot abona la sistemul de alerte, pentru a afla cand urmeaza sa aiba loc o noua licitatie.

5. De ce trebuie sa imi fac cont?
Pentru a participa la licitatii, fiecare utilizator are nevoie de un cont prin care sa poata plasa o oferta si pe baza caruia sa fie identificat, in cazul in care castiga licitatia.

6. Pot licita de mai multe ori la o singura licitatie?
Da, numarul de licitari pentru fiecare utilizator este infinit.

7. Pot anula sau schimba o licitare dupa aceasta a fost inregistrata si confirmata?
Nu, o licitare inregistrata si confirmata nu mai poate fi anulata sau modificata. Pentru intrebari sau mentiuni, va rugam sa ne contactati.

8. Cum se acorda premiul, in eventualitatea castigarii licitatiei?
Dupa incheierea licitatiei, castigatorul este anuntat si contactat, pentru a intra in posesia premiului licitat. In cazul in care cel care a castigat nu plateste sau nu poate fi contactat in termen de 5 zile lucratoare, premiul ii este acordat urmatorului utilizator, in ordinea sumei licitate.

9. Cum stiu sigur ca eu am facut ultima oferta?
In baza datelor furnizate la inregistrarea pe Paravion.ro, vom instiinta userii prin e-mail cu privire la stadiul licitatiei.

10. Cate licitatii pot castiga?
Un utilizator poate castiga maxim 2 licitatii in 30 de zile.

11. Cum se face plata?
Modalitatile de plata sunt: fie numerar, in RON sau EUR, fie prin transfer bancar sau pe baza cartii de credit sau debit.

12. Ce se intampla daca nu pot incheia tranzactia?
O astfel de situatie este intotdeauna de nedorit, dar daca utilizatorul castigator nu poate incheia tranzactia conform ofertei cu care a castigat licitatia, urmatorul utilizator in ordinea ofertelor plasate devine castigator, iar procesul de anuntare a acestuia se reia.