Informatii utile - intrebari frecvente - Paravion

Intrebari frecvente

I. Generalitati

I.1. Care este programul de lucru al Paravion Tour?
Program agentie cu publicul: Luni-Vineri: de la 10:00-18:00.
Program Callcenter: non stop

I.2. Ce tip de rezervari pot efectua prin site-ul Paravion Tour?

Puteti alege din mii de zboruri, vacante charter, excursii, proprietati hoteliere si companii de inchiriere masini. Pentru a rezerva trebuie doar sa selectati produsul dorit, prin click pe butonul corespunzator AVION, VACANTE, MASINA, HOTEL.

I.3. Pot rezerva un zbor si o camera de hotel in acelasi timp?

Da. Pagina Calatoria Mea include link-uri catre modulul HOTEL (Cauta hoteluri). Sistemul va transmite un singur email de confirmare pentru toate tipurile de rezervari pe care le-ati efectuat (avionhotel).

I.4. Cum pot sa stiu daca rezervarea mea este confirmata?

De indata ce ati finalizat o rezervare care include atat segmentul de avion, hotel si masina, sunteti directionati catre un ecran de confirmare. Acesta include intregul itinerar, inclusiv orele de decolare si aterizare, punctul de preluare a masinii si adresa completa a hotelului. Puteti foarte usor sa tipariti itinerarul si sa il pastrati.

Sistemul va va transmite un singur email de confirmare pentru toate tipurile de rezervari (air, car, hotel), continand codul rezervarii (booking reference sau record locator) si itinerarul. Va recomandam sa pastrati acest email ori sa notati codul rezervarii, pentru cazul in care aveti intrebari despre aceasta inainte de inceperea calatoriei.

Puteti sa contactati oricand personalul Paravion Tour noastre printr-un simplu Reply la unul din mail-urile pe care le-ati primit de la agentia noastra sau prin click pe link-ul Contact si sa ne adresati astfel orice nelamurire, mentionand codul rezervarii si detaliile calatoriei. Sau puteti sa ne sunati: 004 0372 72 73 74, 24 ore / zile, 7 zile / saptamana.

I.5. Cum trebuie sa procedez daca am facut o greseala in rezervare?

De indata ce ati constatat ca ati gresit ceva intr-o rezervare, va rugam sa faceti click pe link-ul "Contact" si sa ne trimiteti detaliile rezervarii. Alternativ, puteti sa ne contactati la: 004 0372 72 73 74, 24 ore / zile, 7 zile / saptamana.  Este important sa ne anuntati cat mai curand posibil astfel incat sa va putem informa despre conditiile si posibilele costuri aferente schimbarii / anularii rezervarii.

I.6. Cum pot sa verific rezervarea?

Pentru a verifica rezervarea, va rugam sa accesati link-ul http://www.paravion.ro/utilizator/istoric-comenzi. Rezervarea se mai poate verifica si accesand linkul Checkmytrip din mesajul de confirmare ori site-ul www.checkmytrip.com, caz in care va trebui sa introduceti codul rezervarii (format din 6 caractere), precum si numele de familie al pasagerului. Check My Trip va va afisa detaliile rezervarii. De aici puteti sa tipariti sau sa trimiteti prin email itinerarul corespunzator rezervarii sau simplu sa vizualizati detaliile pe ecran.

II. Rezervarea biletelor de avion

II.1. Cum pot sa rezerv un zbor?
Crearea rezervarii prin site-ul Paravion Tour se realizeaza usor. Mai intai, cautati zborurile prin accesarea modulului AVION.
Introduceti in campurile corespunzatoare, datele de calatorie si ruta. Nu uitati sa mentionati daca doriti un zbor one-way sau round-trip; apoi, click pe butonul "Cauta". Site-ul Paravion Tour va verifica toate companiile aeriene ale caror zboruri sa raspunda cel mai bine cerintelor dumneavoastra.

Pagina urmatoare va va afisa o lista a zborurilor disponibile la acel moment, impreuna cu tariful corespunzator. Click pe butonul "Continua" pentru a merge pe urmatorul ecran Detalii Zbor. In aceasta pagina puteti citi regulile tarifului care se aplica zborului selectat "Vezi regului tarif". Ulterior veti avea posibilitatea de a citi si accepta Termenii si Conditiile Paravion Tour. In cazul in care nu doriti sa rezervati hotel, click pe butonul "Continua fara hotel".

Pagina urmatoare va directioneaza catre pagina cu detaliile pasagerului. Pentru o experienta imbunatatita, recomandam sa va creati profil pe Paravion, accesand link-ul "Vreau sa inregistrez un cont nou Paravion".

Butonul "Continua" va trimite in pagina "Finalizare comanda" unde va trebui sa selectati cum doriti sa platiti pentru acesta (Plata Offline - selectand aceasta optiune, vei rezerva gratuit serviciul ales si vei pastra rezervarea pana la data (inclusiv) specificata de compania aeriana la "Reguli tarif". Cu toate acestea, rezervarea nu presupune garantarea tarifului si a datei de emitere. Compania aeriana are dreptul sa modifice conditiile rezervarii atat timp cat biletul nu este emis.. Plata Online inseamna ca ati ales sa platiti cu card bancar sau internetbanking. Biletul electronic va fi emis in acelasi timp cu rezervarea. Dupa emiterea biletului, in functie de tariful ales, compania aeriana poate impune diferite penalizari de anulare sau modificare a datelor calatoriei).

II.2. Cum pot plati pentru biletul de avion?
    Sunt acceptate urmatoarele metode de plata:
  • Plata Offline - selectand aceasta optiune, vei rezerva gratuit serviciul ales si vei pastra rezervarea pana la data (inclusiv) specificata de compania aeriana la "Reguli tarif". Cu toate acestea, rezervarea nu presupune garantarea tarifului si a datei de emitere. Compania aeriana are dreptul sa modifice conditiile rezervarii atat timp cat biletul nu este emis. Aceasta optiune va permite sa platiti biletul la agentia Paravion Tour sau in conturile bancare ale agentiei Paravion Tour.
  • Plata Online inseamna ca ati ales sa platiti cu card bancar sau internet banking. Biletul electronic va fi emis in acelasi timp cu rezervarea. Dupa emiterea biletului, in functie de tariful ales, compania aeriana poate impune diferite penalizari de anulare sau modificare a datelor calatoriei

II.3. Ce tipuri de zboruri pot rezerva prin intermediul acestui site?

One way: O singura calatorie de la o destinatie la alta. Exemplu: Bucuresti - Paris.
Round Trip: O calatorie de la o destinatie la alta, care incepe si se termina in acelasi punct. Exemplu: Bucuresti - Paris - Bucuresti.

II.4. Pot rezerva zboruri interne prin intermediul acestui site?

Exemplu: Bucuresti - Timisoara
Da, trebuie doar sa introduceti aeroportul de plecare si de sosire si veti accesa o serie de zboruri care satisfac necesitatile dumneavoastra.

II.5. Cum pot realiza schimbari ale zborurilor deja rezervate?

Uneori circumstantele se schimba si trebuie sa schimbati rezervarea de avion.
Cat de mult puteti schimba depinde de tipul de bilet. In aceste situatii va rugam sa ne contactati:

Program agentie cu publicul: Luni-Vineri: de la 10:00-18:00.

Program Callcenter: non stop

II.6. Ce inseamna non-refundable?

Non-refundable inseamna ca daca doriti sa anulati sau sa modificati rezervarea de avion, nu veti fi indreptatit pentru restituirea valorii biletului deja cumparat.

II.7. Cum voi intra in posesia biletului si cat va dura?

Va rugam contactati Paravion Tour:

Program agentie cu publicul: Luni-Vineri: de la 10:00-18:00.

Program Callcenter: non stop

II.8. Cum pot sa anulez biletul si sa obtin restituirea banilor?

Daca trebuie sa anulati un bilet deja emis va rugam sa ne anuntati cat mai curand posibil. Uneori este posibil sa vi se restituie banii pentru biletele neutilizate, dar din pacate nu va putem garanta acest lucru. Pentru a afla daca banii pot fi sau nu restituiti, va rugam sa ne contactati si sa ne furnizati codul rezervarii si va vom informa care este situatia biletului dumeavoastra, in functie de conditiile tarifului respectiv.

II.9. Cum pot sa reconfirm zborul?

Multe companii insista ca pasagerii sa isi reconfirme zborurile cu 72 de ore inaintea plecarii. De asemenea Paravion Tour va recomanda sa reconfirmati zborurile, caci in lipsa acesteia exista riscul ca rezervarea sa fie anulata de catre compania aeriana. Pentru reconfirmare va rugam sa faceti click pe butonul "Contact" si sa ne transmiteti detaliile rezervarii dumneavoastra sau simplu sa ne sunati:
Luni- Joi de la 09:00-13:00 si 14:00-18:00, Vineri de la 09:00-13:00 si 14:00-17:30.

II.10. Pot crea o rezervare pentru un minor neinsotit?
 
Site-ul Paravion Tour nu permite crearea unei rezervari on-line pentru copiii sub 12 ani. Pentru pasagerii care au implinit varsta de 12 ani se pot crea si emite bilete pe site, insa calatoria minorilor sub 18 ani neinsotiti este supusa unor conditii speciale.
 
Potrivit legislatiei romane (legea nr. 248 din 2005 referitoare la libera circulatie a cetatenilor romani in strainatate), cetatenii romani sub 18 ani pot calatori in strainatate numai insotiti de catre ambii parinti sau de catre un singur parinte/adult, si avand asupra lor documentele necesare (carte de identitate sau pasaport, declaratie notariala din partea parintelui ce nu va efectua calatoria, precum si cazierul judiciar la adultului insotitor, in cazul in care acesta nu este unul dintre parinti).
 
De asemenea, minorul poate calatori cu avionul cu un reprezentant al companiei aeriene ce va fi certificat printr-un act notarial de catre parinti sau tutorele legal. Acest certificat trebuie sa fie inregistrat in prezenta ambilor parinti. Minorul trebuie sa aiba un document de identitate valid (pasaport sau carte de identitate), certificatul de nastere nefiind acceptat de catre autoritatile de frontiera.
 
Unele companii aeriene ofera servicii de transport pentru minori fara supravegherea unui adult, in schimbul unei taxe suplimentare ce poate fi o suma fixa sau un procent din valoarea biletului de avion.
 
Aceasta taxa NU este mentionata la momentul simularii disponibilitatii pe site. Tariful afisat pe site este cel disponibil pentru un ADULT. Puteti primi informatii privind valoarea acestei taxe, acolo unde ea exista, de la agentii Paravion.
 
Pe langa documentele cerute de legislatia romana in vigoare, parintii sau tutorele legal al minorului trebuie sa completeze un formular primit la check-in. Acesta contine o declaratie prin care compania aeriana are autoritatea de a transporta minorul pana la destinatie, unde va fi preluat de persoana desemnata legal.
 
Copiii care calatoresc neinsotiti trebuie sa aiba cel putin 5 ani, in functie de compania aeriana. Companiile pot aplica de asemenea restrictii de varsta pentru anumite rute (limita de varsta pentru copii care calatoresc neinsotiti poate fi mai mare).
 
Compania aeriana stabileste daca un minor poate calatori singur, fara supravegherea unui adult. Inainte de a cumpara un bilet de avion, asigurati-va ca transportatorul permite calatoria neinsotita a copilului.
 
Numarul de minori ce pot calatori cu insotitor este limitat, iar companiile aeriene pot refuza efectuarea imbarcarii daca se depaseste numarul de locuri speciale prevazut initial. Daca ati rezervat un bilet de avion pentru un minor cu insotitor de zbor, asigurati-va ca minorul este pregatit corespunzator:
- are pasaport valabil sau o carte de identitate;
- are confirmarea companiei aeriene printata;
- are viza corespunzatoare (daca este necesara);
- este insotit la aeroport de catre adultul mentionat in momentul rezervarii;
- este preluat la destinatia finala de catre adultul mentionat in momentul rezervarii.
 

II.11. Cum pot solicita un tip special de masa?

Cand va creati profilul aveti posibilitatea de a seta preferintele de masa. Sau puteti sa accesati profilul oricand, prin click pe link-ul Utilizatori. Puteti selecta din lista din dreapta acestui camp, orice tip de masa. Puteti alege dintre diabetic meal, Kosher, low sodium, low cholesterol, vegetarian etc.
Noi vom transmite companiei aeriene solicitarea dumeavoastra, insa nu putem garanta confirmarea solicitarii. Va recomandam sa va reconfirmati tipul de masa preferat, la biroul Check-in al companiei aeriene.

II.12. Cu ce tip de avion voi zbura?

De indata ce obtineti disponibilitatea de abor, tipul de avion va fi afisat langa numarul de zbor.

II.13. Pot calatori cu animale preferate?

Acest lucru depinde exclusiv de compania aeriana. Va rugam sa ne contactati si sa ne transmiteti detaliile rezervarii dumneavoastra iar noi vom contacta compania aeriana in numele dumeavoastra.

II.14. Trebuie sa imi reconfirm rezervarea zborului de retur prin telefon?

Anumite companii aeriene solicita reconfirmarea zborului de retur. In acest caz, trebuie sa contactati reprezentanta companiei aeriene din orasul in care va aflati, cu cel putin 72 ore inainte de zbor.

II.15. In cat timp primesc biletele de avion?
Biletele se emit electronic si le veti primi pe mail in cel mai scurt timp dupa efectuarea platii.
Pentru a primi biletele electronice trebuie sa prezentati un act de identitate (pasaport), identic cu cel prezentat in momentul rezervarii. Anumite companii aeriene solicita introducerea in rezervare a unei remarci care sa contina datele de identificare din pasaport (numar pasaport, data nasterii, nume prenume etc.)
 

II.16. Care este diferenta intre un zbor charter si o cursa regulata?

Un zbor regulat/cursa regulata va permite sa calatoriti conform unui orar de zbor fix si va ofera mai multe categorii de confort (clasa economic, business).
Un zbor charter presupune inchirierea de catre un turoperator a unui avion (sau a unor locuri din avion), pe o anumita destinatie, conform unui orar de zbor care poate varia in functie de mai multi factori.

II.17. Cum sa gasesc cel mai bun tarif pentru un bilet de avion?

Veti gasi mai jos niste sfaturi importante de urmat pentru a gasi cele mai bune tarife la un bilet de avion.

  • Este important sa petreceti noaptea de sambata spre duminica la destinatie (cunoscuta sub denumirea Sunday Rule);
  • Este mai bine sa cumparati un bilet dus intors (este mai ieftin decat daca luati doar dus);
  • Este recomandat sa va cumparati biletul in avans (majoritatea companiilor va ofera tarife mai bune daca va cumparati biletul cu minim 21, sau 14 sau 7 zile in avans)
  • Nu uitati sa verificati disponibilitatea locurilor pe mai multe aeroporturi (in cazul in care orasul destinatie are mai multe aeroporturi pe care puteti ateriza);
  • Este bine sa evitati sa calatoriti in perioade de trafic ridicat (week-end-uri, Craciun, An Nou, vacante de vara, sarbatori nationale);
  • Va sfatuim sa studiati cu atentie restrictiile aplicate fiecarui zbor ales. Este foarte important de stiut, ca un bilet la un tarif redus, are reguli foarte restrictive legate de anularea sau schimbarea datelor de calatorie;
  • Cu cat datele de calatorie sunt mai flexibile, cu atat sansele de a gasi cele mai bune tarife la biletele de avion sunt mai mari;
  • Si un ultim sfat - nu uitati sa consultati rubrica de oferte speciale!

II.18. Cum sa procedez sa ma inregistrez la aeroport cu un bilet de avion electronic?

Indiferent de compania aeriana, este suficient sa va prezentati in ziua plecarii la aeroport, direct la biroul de inregistrare al bagajelor. In urma prezentarii pasaportului sau a actului de identitate, reprezentantul companiei aeriene va procesa inregistrarea si va va inmana cartea de acces la bord (cartea de imbarcare).
Daca faceti parte din diversele programe de fidelizare ale companiilor aeriene (exemplu: membru Air France/ KLM - Flying Blue , Lufthansa Miles&More etc.) este bine sa prezentati si cartea de fidelitate sau sa comunicati numarul cartii, pentru a va garanta acumularea de puncte sau mile.

II.19. Toate companiile aeriene imi ofera posibilitatea sa cumpar bilete electronice?

Incepand cu 1 iunie 2008 este obligatorie emiterea biletelor, astfel incat, pentru toate rezervarile online se pot emite bilete electronice.

II.20. Care este greutatea bagajelor pe care le pot transporta? - Bagaje de cala.
  • Fiecare companie aeriana are propriile reguli de transport pentru bagajul de cala. Greutatea permisa difera in functie de companie aeriana, destinatie si clasa de rezervare.
  • Va rugam consultati regulile de transport ale bagajelor in momentul achizitionarii biletului sau ulterior. Daca greutatea admisa se depaseste,se aplica de catre compania aeriana o taxa suplimentara, care se achita in aeroport.

II.21. Modificarile de nume sunt permise?
Regula generala*: Biletul de avion este nominal. Biletul nu e transmisibil .
Modificarea numelui nu e permisa in cazul majoritatii companiilor aeriene de linie nici in stadiu de rezervare, inainte de emiterea biletului. Din acest motiv va recomandam sa introduceti cu atentie numele pasagerilor pentru a nu exista probleme la imbarcare.
*Modificarea este permisa cu plata unei penalitati in cazul unor companii low cost
 

III. Rezervarea camerelor de hotel

III.1. Pretul de hotel afisat este pe persoana sau pe camera?

Preturile de hotel sunt intodeauna pe camera.

III.2. Sunt taxele incluse in pretul pe care il platesc pentru cazarea la hotel?

Aceasta depinde de tipul tarifului si este mentionat in paginile care include politica hotelului, pagini care pot fi accesate in timpul procesului de rezervare, prin click pe link-ul Detaliile hotelului din ecranul cu disponibilitatile de hotel.

III.3. Am un buget limitat. Cum pot cauta hoteluri care se incadreaza in limita mea de pret?

In formularul de cautare de hoteluri, introduceti in campul "Maximum price", limita maxima de care dispuneti si asta va determina afisarea hotelurilor cu preturi in jurul valorii specificate.

III.4. Cum pot sti daca rezervarea mea de hotel este confirmata?

De indata ce ati finalizat rezervarea, veti primi un email de confirmare care va include intregul itinerar, inclusiv codul rezervarii si numarul de confirmare al rezervarii de hotel. Este o idee buna sa pastrati acest email sau sa va notati codul rezervarii, pentru cazul in care veti avea nelamuriri in legatura cu rezervarea inainte de inceperea calatoriei.

III.5. Unde este situat hotelul meu?

In timpul crearii rezervarii veti putea accesa harta cu zona in care se afla hotelul, precum si pozele hotelurilor (interior, exterior, receptie, bar etc, in functie de pozele transmise de hotel). In plus, prin click pe link-ul Detaliile hotelului din ecranul cu disponibilitatile de hotel, puteti vedea exact care este adresa completa a hotelului si de asemenea care este distanta de la hotel la aeroport si fata de alte puncte de atractie importante din acel oras. De asemenea adresa hotelului este inclusa si in itinerarul continut de email-ul de confirmare pe care il primiti la finalizarea rezervarii.

III.6. Cum pot plati pentru rezervarea de hotel?

Intrucat majoritatea hotelurilor solicita garantarea cu carte de credit a rezervarilor, in momentul crearii unei rezervari de hotel, este obligatoriu sa furnizati detaliile cartii dumneavoastra de credit. Aceasta nu inseamna ca va fi debitata cartea de credit.
Sistemul transmite la hotel informatiile despre cartea de credit a pasagerului, ca si garantie, sistemul neobtinand nici o aprobare, nedebitand cardul. In cazul in care pasagerul nu onoreaza rezervarea (nu ajunge la hotel), hotelul va debita contravaloarea primei nopti de cazare de pe cartea de credit a acestuia.

Altfel, pasagerul va plati direct la hotel (cash sau cu carte de credit).

III.7. Cum pot anula o rezervare de hotel?

Va rugam sa ne contactati fie prin click pe tab-ul "Contact" sau sa ne sunati de : Luni- Joi de la 10:00-13:00 si 14:00-19:00 Vineri de la 10:00-13:00 si 14:00-17:30

IV. Inchirieri masini

IV.1. Cum pot inchiria o masina pentru destinatia mea?

Prin utilizarea formularului de cautare - sectiunea Masina - din homepage sau direct prin utilizarea linkului de inchirieri masini. Dupa introducerea tuturor criteriilor, apasati butonul "Cauta". Cererea va fi procesata de un agent Paravion si veti fi contactat de indata ce gasim un automobil potrivit nevoilor dumneavoastra.

IV.2. Pot prelua masina dintr-o locatie si sa o predau intr-o alta locatie?

Puteti specifica locatii (orase) diferite de preluare si predare a masinii, insa aceasta optiune depinde de compania de rent-a-car si implica costuri mai mari pentru rata de inchieriere.

Daca decideti sa schimbati locatia de predare a masinii, de indata ce ati preluat masina, compania de rent-a-car va adauga o taxa suplimentara.

Acest lucru se poate solicita deocamdata numai daca se lucreaza cu modulul Car, prin selectarea butonului Car din partea stanga a site-ului (nu si de pe meniul din dreapta, sus)

IV.3. Cum pot anula rezervarea de masina ?

Va rugam sa ne contactati fie prin click pe link-ul "Contact" sau sa ne sunati:
Luni- Joi de la 090:00-13:00 si 14:00-18:00
Vineri de la 09:00-13:00 si 14:00-17:30

V. Intrebari profil utilizatori

V.1. Cum imi pot crea profilul?

Exista doua modalitati de inregistrare pe site:

  • In timpul procesului de creare a rezervarii (din ecranul cu sumarul rezervarii) se poate completa rapid formularul de inregistrare, prin click pe link-ul Apasati aici pentru inregistrare
    Se completeaza informatiile solicitate si apoi click pe butonul Conectare.
  • Prin click pe link-ul Utilizatori din partea de jos a paginii.
V.2. Cum imi pot actualiza profilul?

Profile-ul se poate actualiza similar cu modalitatea de creare a acestuia, respectiv prin click pe link-ul Utilizatori. In timpul procesului de creare a rezervarii se poate schimba numai adresa de livrare a biletului.

V.3. Am uitat parola. Ce trebuie sa fac?
In cazul in care utilizatorul a uitat parola, trebuie accesat link-ul Utilizatori:
- Click pe link-ul "Am uitat parola" (daca sunteti in procesul de creare a rezervarii, veti putea accesa acest link din pagina cu sumarul rezervarii);
- In fereastra care se deschide, introduceti adresa de email cu care v-ati inregistrat in profil si apoi apasati tasta Enter. Sistemul va transmite automat, prin email, parola.